به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جهان البرز، حسین فلاح نژاد، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: با عنایت به دستور معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز هماهنگی های به عمل آمده با بانک مرکزی و در راستای اجرای جز (۱) بند (ح) تبصره ۱۷ قانون بودجه، تمام موسسات خیریه باید برای پرداخت کمک یا حمایت از اشخاص، صرفا از طریق سامانه پایا یا ساتنا به درج کد ۲۴ رقمی در قسمت شناسه پرداخت اقدام کنند.
وی با اشاره به اهمیت اجرای این قانون در جهت معافیت مالیاتی موسسات خیریه افزود: این کد شامل عدد ۱۱۰ در ابتدا و سپس عدد ۱۱ رقمی شماره ثبت موسسه خیریه و در انتها شماره موبایل رابط موسسه بدون در نظر گرفتن صفر اول است. بر اساس مفاد جز (۱) بند (ح ) تبصره ۱۷ قانون بودجه بخشی از هزینه های موسسات خیریه خصوصی که به اشخاص پرداخت می شود تنها در صورت ثبت در سامانه مذکور از معافیت مالیاتی برخوردار می شوند.
فلاح نژاد تصریح کرد: بر اساس این تبصره در قانون بودجه سال ۹۹ تمام دستگاه های موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه از جمله نهادهای عمومی غیردولتی و بنیادها که از اقشار آسیب پذیر حمایت می کنند مکلفند حمایت ها و کمک های خود را به تفکیک شماره کد ملی فرد دریافت کننده حمایت در سامانه وزارت تعاون ثبت کنند.
وی با بیان اینکه به منظور ساماندهی و کارآمد سازی سیاست های حمایتی اطلاعات سامانه در اختیار تمام دستگاه های فوق قرار می گیرد، با اشاره به امکان استعلام استحقاق افراد دریافت کننده حمایت مطرح کرد: پس از ثبت اطلاعات، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است امکان استعلام استحقاق سنجی افراد دریافت کننده حمایت را در اختیار نهادهای حمایت کننده قرار دهد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان یادآور شد: از آنجایی که استان البرز پایلوت اجرای این طرح بودجه ای در کشور تعیین شده است، نهادهای مذکور در استان می توانند در صورت هرگونه سوال یا مشاوره در این خصوص با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز به شماره تلفن ۳۲۱۲۸۰۰۰ داخلی ۳۵۱ تماس حاصل کرده و یا از طریق ایمیل EjtemaeeAlborz@gamil.com سوالات خود را مطرح کنند.
انتهای پیام/
http://jahanalborz.ir/?p=5264